به املاک 118 خوش آمدید !
فروش تعدادمحدود ازمغازه های مجتمع تجاری اطلس اردبیل بصورت دست اول
بابهترین شرایط وقیمت آخرین فرصت سرمایه گذاری

متن خبر

فزایش ٢٨ درصدی معاملات مسکن در تهران

اقتصاد > مسکن - اعتماد نوشت:افزایش خرید و فروش مسکن، می‌تواند نوید‌دهنده آغاز پروسه‌ای باشد که بازار مسکن- این کالای استراتژیک- از رکود خارج شود.

بانك مركزي در گزارشي با اعلام افزايش ٦/٢٧ درصدي خريد و فروش مسكن در تيرماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاكيد كرد كه شاخص اجاره‌بهاي مسكن در ماه گذشته در شهر تهران ٥/٩ درصد و در مناطق شهري   ٣/١٠ درصد افزايش داشته است. در گزارش «تحولات بازار مسكن شهر تهران در تيرماه ١٣٩٥» كه توسط بانك مركزي تنظيم شده، آمده: در تيرماه، متوسط قيمت خريد و فروش يك مترمربع زيربناي واحد مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي شهر تهران، چهار ميليون و ٢٣٠ هزار تومان بوده كه اين رقم نسبت به ماه گذشته و مدت مشابه سال پيش، به ترتيب، ١/٠ و ٤/٤ درصد افزايش را نشان داده است.

همچنين در اين گزارش آمده كه در ماه‌ گذشته، چهارده هزار و ٩٦٩ واحد آپارتمان مسكوني در تهران خريد و فروش شده كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته يازده هزار و ٧٣٢ واحد بوده، حال آنكه در تيرماه سال ١٣٩٣، چهارده هزار و ٤٩ واحد مسكوني در تهران به فروش رسيده بود.

افزايش خريد و فروش مسكن، مي‌تواند نويد‌دهنده آغاز پروسه‌اي باشد كه بازار مسكن- اين كالاي استراتژيك- از ركود خارج شود. علاوه بر اين، ١٠ منطقه تهران ٦/٧٣ درصد معاملات را به خود اختصاص داده و ١٢ منطقه ديگر تنها ٤/٢٦ درصد خريد و فروش مسكن را از آن خود كرد. در اين ميان، منطقه پنج تهران ١٦ درصد كل معاملات تيرماه را به خود اختصاص داده و مناطق چهار، دو و هشت به ترتيب ٣/١١، ٩/٩ و ٤/٦ درصد از كل معاملات را در خود داشته است.

از سوي ديگر در چهار ماهه نخست امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني در تهران، ٤/١١ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته و متوسط قيمت يك متر مربع بناي واحد مسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي شهري،   ١/٣ درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشت.

 در ماه گذشته، شاخص كرايه مسكن اجاره‌اي در تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ٥/٩ درصد افزايش يافت، كه اين رقم با نرخ تورم تير ماه كه ٢/٩ درصد اعلام شده، بسيار نزديك است. اين در حالي است كه تورم اجاره‌بها در مناطق شهري ديگر، نسبت به تيرماه سال ١٣٩٤، ٣/١٠ درصد افزايش يافت. 

3535

ارسال شده در تاریخ 1395/5/11 ساعت 05:00 | تعداد بازدید : 2

املاک 118