به املاک 118 خوش آمدید !
فروش تعدادمحدود ازمغازه های مجتمع تجاری اطلس اردبیل بصورت دست اول
بابهترین شرایط وقیمت آخرین فرصت سرمایه گذاری

رکود معاملات مسکن ادامه دارد؟

یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه نباید انتظار افزایش نرخ شدید مسکن را داشته باشیم، گفت: رکود معاملات همچنان ادامه خواهد داشت.

گسترش‌نیوز: مهدی غلامی در واکنش به تغییراتی که ماه گذشته در نرخ و تعداد معاملات بازار مسکن رخ داد، گفت: در مهرماه تعداد معاملات مسکن ۲۲درصد افزایش پیدا کرد اما اگر تعداد معاملات مسکن را با ماه‌های قبل مقایسه بکنیم می‌بینیم که این افزایش نرخ قابل توجه نیست.

وی افزود: در مهرماه تعداد ۳هزار و۴۰۱ معامله مسکن در شهر تهران صورت گرفت که در مقایسه با شهریور که ۲هزار و ۷۸۷ فقره بوده است ۲۲درصد افزایش یافته ولی تعداد معامله زیر ۴هزارفقره در شهر تهران در سه چهار سال اخیر بی‌سابقه بوده است که نشان می‌دهد شرایط رکودی در بازار مسکن هنوز وجود دارد.

غلامی ادامه داد: ثبات قیمت‌ها در بازار مسکن به واسطه این بود که بخشی از کسانی که به دنبال سفته بازی و بازده سریع در بازار مسکن بودند از این بازار خارج شدند و قدرت خریدی هم در مردم وجود ندارد که بخواهند واحدهای مصرفی خود را بخرند.

این کارشناس معتقد است به دلیل عدم وجود تقاضا در بازار مسکن و اینکه قیمت‌ها هم به اوج خودش رسیده است، شاهد ثبات و در بعضی مناطق هم شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن بودیم.

وی خاطر نشان کرد: این افزایش نرخ ناچیز ۰.۴درصدی در ماه گذشته چندان جدی نیست و اگر اتفاق خاصی در اقتصاد کلان کشور نیوفتد ما افزایش نرخ شدیدی نخواهیم داشت و قیمت‌ها ثبات خواهند داشت.

غلامی در پایان با بیان اینکه شرایط رکود در بازار مسکن باید تفکیک شود، گفت: رکود در معاملات مسکن فعلا برقرار است مگر اینکه اتفاق خاصی بیوفتد و ساخت‌وساز در بازار مسکن هم چندسالی است که با رکود مواجه است و به نظر می‌رسد وضعیت به همین منوال ادامه خواهد داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال شده در تاریخ 1398/8/12 ساعت 05:47 | تعداد بازدید : 636

املاک 118