به املاک 118 خوش آمدید !
فروش تعدادمحدود ازمغازه های مجتمع تجاری اطلس اردبیل بصورت دست اول
بابهترین شرایط وقیمت آخرین فرصت سرمایه گذاری

کاهش قیمت مسکن موقتی است / مردم سهام را بر خرید خانه ترجیح می‌دهند

کاهش قیمت مسکن موقتی است / مردم سهام را بر خرید خانه ترجیح می‌دهند

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: کاهش قیمت مسکن موقتی است. مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید خانه سرمایه‌هایشان را به سمت بازار سهام ببرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بنگاه‌های املاک در دوران شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی دارند و فعلا تقاضایی برای بازدید از خانه وجود ندارد. از این‌رو فعلا خریداران سرمایه‌هایشان را حفظ کرده و برای خرید خانه دست نگه‌داشته‌اند. به طوری‌که آمارها هم گویای این واقعیت است. به دلیل کاهش میزان تقاضا در سال ۹۹ قیمت خانه ارزان شد. بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی قیمت مسکن تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ با کاهش ۲٫۱ درصدی طی یک ماه به ۱۵٫۲ میلیون تومان رسیده است. البته قیمت مسکن تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ نسبت به ماه مشابه سال قبل خود با افزایش ۳۵ درصدی همراه شده است.

در همین حال یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که کاهش قیمت مسکن تا چه زمانی ادامه‌دار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل شرایط اضطراری حاکم فعلا سرمایه‌گذاران نیز از خرید خانه صرفه نظر کرده‌اند و همین کاهش میزان تقاضا در فروردین ماه قیمت خانه را ارزان کرد. زمانی که فعالیت‌ها به هر دلیلی راکد می‌شود سرمایه‌گذاران سعی دارند که از منابع‌شان حفظ کنند و بنابراین حاضر به انجام ریسک نیستند.

عطا آیت‌الهی افزود: قیمت خانه در حالی در فروردین ماه ارزان شد که فعلا خبری از کاهش قیمت مصالح ساختمانی، زمین و هزینه ساخت نیست. یعنی قیمت مصالح ساختمانی گران شده و بنابراین تنها دلیل کاهش قیمت خانه نبود تقاضا در بازار مسکن است.

او اظهارکرد: معتقدم کاهش قیمت مسکن مقطعی است و کاهش قیمت مسکن تا زمانی که ویروس کرونا در جامعه ادامه‌دار باشد، وجود دارد. این در حالی است که امروز بازار سهام سوددهی بالایی دارد و مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید خانه سرمایه‌هایشان را به سمت بازار سهام ببرند.

ارسال شده در تاریخ 1399/2/8 ساعت 07:18 | تعداد بازدید : 603

املاک 118