به املاک 118 خوش آمدید !
فروش تعدادمحدود ازمغازه های مجتمع تجاری اطلس اردبیل بصورت دست اول
بابهترین شرایط وقیمت آخرین فرصت سرمایه گذاری

کاهش قیمت مسکن چقدر محتمل است؟

کاهش قیمت مسکن چقدر محتمل است؟

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: قیمت مسکن تا پایان تابستان با نوسان‌های جزیی همراه است. قیمت مسکن در نیمه دوم سال روند تثبیتی دارد اما این به معنای این نیست که قیمت خانه ارزان می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خانه در خرداد و تیرماه امسال با رشد قابل توجهی به نرخی رسید که بسیاری از خریداران مصرفی را از بازار دور کرد و برای سفته‌بازان و سوداگران نیز تبدیل به بازاری گران‌تر از حد توقع شد؛ به طوری که آنها را به سمت بازارهای موازی سوق داد.

با آن که تعدادی از مردم از کاهش قیمت مسکن قطع امید کرده‌اند اما یکی از کاربران تجارت‌نیوز درباره کاهش قیمت مسکن نوشته است: « ریزش قیمت مسکن با تشکیل مجلس جدید رقم خورد. از تیر ماه فرار دلالان و سودجویان شروع و فروشندگان خریدار می‌شوند. حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد قیمت واقعی مسکن ریزش می‌کند و مسکن به جای کالای سرمایه‌ای به مصرفی تبدیل خواهد شد.»

در همین حال نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که ریزش قیمت مسکن چقدر محتمل است؟ به تجارت‌نیوز گفت: هر چند که قیمت مسکن در سال ۹۹ باز هم گران شد اما در سه ماهه امسال قیمت مسکن همانند سال گذشته به طور ۱۰۰ درصد گران نشده است. طبق برآوردها رشد قیمت‌ها در شهرهای بزرگ به اندازه تورم بوده و رشد قیمت مسکن در شهرهای کوچک نیز زیر خط تورم است.

حسام عقبائی اضافه کرد: در سال ۹۸ رشد قیمت مسکن از ۱۰۰ درصد هم عبور کرد، این در حالی است که امسال رشد قیمت مسکن ۱۰۰ درصد افزایش نیافته است. یعنی امسال پیش‌بینی‌ها از رشد قیمت مسکن محقق شده و قیمت مسکن تا پایان تابستان با نوسان‌های جزیی همراه است.

او اظهار کرد: قیمت مسکن در نیمه دوم سال روند تثبیتی دارد، این به معنای این نیست که قیمت خانه ارزان می‌شود. برای کاهش قیمت مسکن نیاز به برخی شاخص‌ها همچون تولید انبوه خانه، ارائه تسهیلات ویژه به این بخش و استفاده از راهکارها برای جلوگیری از سفته بازی است. آنچه قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد این است که قیمت مسکن روند تثبیتی خواهد داشت.

عقبائی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مردم تهران برای خرید خانه بیشتر به کدام مناطق کوچ کرده‌اند؟ اظهار کرد: در حال حاضر آسمان همه جا یک رنگ است. وقتی قیمت خانه گران می‌شود دیگر فرقی ندارد که آن خانه در شمال شهر تهران باشد یا در جنوب شهر.

 

ارسال شده در تاریخ 1399/4/19 ساعت 06:00 | تعداد بازدید : 1073

املاک 118